Partiscum Mobil Planetárium

Letettük a Partiscum Csillagda alapDVD-jét

Elkészült a csillagda alapja
Újabb fontos munkálaton vagyok túl: ma elkészült az alapozás. A kemény munkát természetesen megelőzte – modern korunknak megfelelően – az alapDVD letétele. Az adathordozón elhelyeztem a csillagda terveit, és egy virtuális panorámaképes túrát Szegedről. A légmentesen zárt dobozkába bekerült  egy fém 200 Ft-ost is, és a névjegyem, hátha az ükunokák fel akarnak majd hívni. A jövőnek szánt üzenet a távcsőoszlop alá került, meghintve némi fillérrel, megnehezítve ezzel a kíváncsi utókor dolgát a pontos időpont beazonosításához. Az ünnepségen állami, és egyházi vezetők nem jelentek meg, mivel nem is hívtam őket, hiszen csak 2 db lapátunk volt.
Mivel a Partiscum Csillagdát igyekszem „ökotudatosan” építeni és majdan így is üzemeltetni, a közel 1 m3-nyi betonhoz szükséges cementet elektromos robogón szállítottam, és a betonkeverés is kenyérgőzzel, kézzel történt, azaz nem használtunk el a munkához egyetlen kW-nyi elektromos energiát sem. A munkálatok során szigorúan magyar termékeket használtam fel: Arany Ászok sört ittam, de csak egy üveggel, igaz az üveg másfél literes volt. A kiürült műanyag palackot a szelektív hulladékgyűjtő zsákba tettem.
A költségek pedig eddig nem érték még el a 30eFt sem. Ennek természetesen a család örül a legjobban.